7óra7

„Thália progresszió”: szabadúszó holdudvar, fesztiválok és közmédia-kapcsolat

„Thália progresszió”: szabadúszó holdudvar, fesztiválok és közmédia-kapcsolat

2013. 07. 06. | 7óra7

Thália Színház Továbbra is a „Thália progresszió” szellemiségében folytatja működését a Thália Színház. A megújult menedzsment elsődleges célja, hogy míg szoros és intenzív köteléket alakít ki a független színházi szcénával és holdudvarként gyűjti maga köré a neves szabadúszó színészeket, alternatív csatornákon közelítse meg a színházszerető közönséget. Az elektronikus médiával kiépített együttműködés és az országos kulturális eseményeken való részvétel mellett kiemelt szerepet kapnak a saját szervezésű fesztiválok is.

Az új szemlélet keretében rendezték meg a tavaszi évadban a Határon Túli Színházak Fesztiválját. A kulturális misszió részeként 8 színház mutathatta be a magyar közönségnek legjobb előadásait. Szeptemberben száz százalék feletti látogatottsággal számolhatott a 12 színház legjobb darabjait összegyűjtő Vidéki Színházak Fesztiválja, amely több mint 4000 budapesti nézőt vonzott. Külsős résztvevőként a Thália Színház a Pécsi Országos Színházi Találkozón és Szigeten is megjelent saját előadásával, a Cseh Tamás emlékesttel

Az Esküvőtől válóperig című előadás a tavaszi évadban több mint 4000 eladott jegyet és 103,18 százalékos látogatottságot produkált. A töretlen érdeklődést példázza, hogy az őszi évad 13 előadására mára összesen 69 eladható jegy maradt.

„Az Esküvőtől válóperig című darab kitűnő példa a szabadúszó színészek és színházunk kapcsolatára” – mondta Kálomista Gábor menedzser-igazgató. –„Új struktúránk lényege, hogy egy olyan művészi holdudvart alakítunk ki a Thália köré, amelyet (és amelyben) a kőszínházzal szoros kapcsolatot ápoló, elsőbbség tekintetében lojális, de egyébként szabadúszó színészek alkotnak” - tette hozzá a menedzser-igazgató.

A Thália Színház új menedzsmentje kiemelt fontosságú célként határozta meg a szoros és intenzív kötelék kiépítését a független színházi szcéna meghatározó társulataival, alkotóival.

„Egy fővárosi pályázat és a Thália közös forrásaiból közel 10 millió forintos kommunikációs kampánnyal segítjük a független színházak érvényesülését az FTP (Független Thália Projekt) keretein belül” – nyilatkozta Litkai Gergely, művészeti vezető. – „Emellett olyan saját kabaré előadások kidolgozására törekszünk, amelyek a nagyszínpadon »méltó« színpadtechnikai lehetőségekkel erősítik a műfajt. Ilyen lesz a Humor forrása, ami egy új kabarétípust képvisel majd.”

Az új színházi struktúrának köszönhetően öt új premierrel készül az új szezonra a Thália, ezekről Bereményi Géza igazgató mesélt: „Minden színházi évad egy adott téma köré épül fel, idén ez maga a történelem. Kezdetként az EMKE ami a századfordulós Magyarországra kalauzol el bennünket, egy olyan világba, ahol nem a pajesz, vagy a bőrszín, hanem a szenvedélyek kerülnek a konfliktusok középpontjába. Második lépésben A tanú a kommunizmus időszakát mutatja meg nekünk egy szerethető karakteren keresztül. A Bombaüzlet!? a kabaré műfaját bemutató kabarétörténeti kabaré, míg a Mesterkurzus a Szovjetunió sztálini időszakában a művészi szféra és hatalom viszonyára fókuszáló történelmi távcső. Végül napjaink kabarétörténetét rajzolja meg a Thália Színház és a Mikroszkóp Színpad jelenlegi állapotából kitekintő kortárs írópáros. A mai világunkba a Starfactoryvel érkezünk meg.” – mondta Bereményi Géza, a Thália Színház igazgatója.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr397999923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.