A TranzDanz tagjai mindig olyan témákhoz nyúlnak, amelyeket a jelenben a legfontosabbnak, a legzavaróbbnak, a legérdekesebbnek vagy éppen a legkihívóbbnak tartanak - mondta el az MTI-nek Kovács Gerzson Péter, a kezdeményezés alapítója, aki egyben az új produkció koreográfusa és látványtervezője.
Ennek megfelelően a Profana? című előadás a személyes jelenlét és a társas viszonyok szerepét boncolgatja egy olyan világban, amelyben az emberek nagy része bizonytalanságban él és nem látja tervezhetőnek a jövőt - ecsetelte az alkotó. Az előadás megmutatja, hogy ezek az emberek milyen viselkedési mintákat vesznek fel és milyen kompenzációkkal élnek egy ilyen környezetben.
A leginkább állapotrajzként meghatározható darabban az agresszió, tanácstalanság, esendőség, boldogság és elkeseredettség rétegei jelennek meg gyors egymásutánban. Mint arra a koreográfus rámutatott, a narratívát nélkülöző műben nincsenek konkrét karakterek sem, persze minden táncos hozza a saját személyiségét, amely megjelenik a kész műben is. Az előadásban mindvégig jelen van egy erős karikírozás is.
A TranzDanz hagyományainak megfelelően a Profana szereplői is a hivatásos előadóművészet legkülönbözőbb területeiről érkeztek. Kovács Gerzson Péter mellett színpadra lép Gera Anita, a Magyar Állami Népi Együttes szólistája, aki a magyar, a balkáni, valamint a baszk autentikus néptáncok szakértője és egyben a Magyar Táncműhely-(R)Evolúció elnevezésű új koreográfus stúdió alapítója.
Kántor Katalin Győrben kezdte karrierjét, ahol klasszikus balett szakon végzett. Mára a független hazai kortárs táncélet egyik legkarakteresebb szereplője, koreográfusa lett. Bora Gábor Pécsen végzett és évekig volt a Közép-Európa Táncszínház (KET) táncosa. Szabadúszóként jelenleg a legjelentősebb független kortárs együttesek produkcióiban látható.
A szombaton és vasárnap is látható előadás zenéjét DJ Wondawulf jegyzi, aki a legújabb zenei irányzatokat felhasználva álmodta meg a Profana modern hangzásvilágát.