Mi van akkor, ha az előadót jobban érdekli a közönségéül összegyűlt embercsoport, mint a saját előadása? Mi van, ha ők ott a színpadon igazából rólunk, nézőkről akarnak szólni? A belga társulat arra kíváncsi, hogy az egyes emberek mennyire tartanak ki személyes hitük, meggyőződésük mellett, mennyire befolyásol(hat)ják őket a körülöttük zajló események, folyamatok, mennyire lehetnek kitéve a manipulációnak. Kritikus pillanatok, izgalmas helyzetek, akció és reakció különleges egyvelege.
A közel tíz éves múltra visszatekintő Ontroerend Goed azért él, hogy határokat feszegessen: az előadó-művészet, a morál és az etika határait. Míg pontosan tudják, hol húzódik az a vékony határvonal szembesítés és sértés között, céljuk, hogy megmutassák, a 21. század elején mennyire tesszük ki magunkat a manipulációnak, érkezzen az a politika vagy a média vidékéről. Gyenge idegzetűeknek nem ajánlott. Heves vitákat fog kelteni. Nyugtatásképpen az egyik fellépő szerint „a színház biztonságos hely, hogy kipróbálhassunk veszélyes dolgokat”.
Az angol nyelven (felirat nélkül, középfokú nyelvtudással élvezhető) előadás a Gyújtópont Színházi Sorozat negyedik állomása. Európa küszködik, forrong, önmagával is küzd. Mindenütt megkérdőjelezik a jelen politikáját. Magunkra maradunk. Merre tovább? Indulat, erőszak, mozgalom, mozgósítás, megaláztatás és elnyomás. Lázadjunk-e, és hogyan? A Gyújtópont sorozatban jelentős színházi alkotások feszegetik ez(eke)t a témá(ka)t, mindegyik másképpen, de ugyanolyan elkötelezettséggel.
Audience (Közönség)
A november 16-i előadás után Herczog Noémi és Sztrókay András kritikusok beszélgetnek az alkotókkal angol nyelven (fordítás nélkül).
>>> A Trafó műsora