7óra7

Soós Attila: Hogyan lehet Istenről beszélni?

Soós Attila: Hogyan lehet Istenről beszélni?

2013. 11. 11. | 7óra7

Mit takar a Trojka Színházi Társulás neve?

Soós Attila *Soós Attila:* Szabad színházi társulás vagyunk, azaz az egyeztethetőség határain belül mindenki szabadon dolgozik. A neve oroszul hármas fogatot jelent. A mi hármas fogatunk az alkotókból, az előadókból és a nézőkből áll össze.

Hogyan esett a választásod Georg Büchner: Lenz című elbeszélésére?

*Soós Attila:* Werner Herzog: Kaspar Hauser című filmje után olvastam az elbeszélést. Szerettem az adaptáció folyamatát (Kerékgyártó Yvonne és Muhi Zsófia voltak benne a munkatársaim), ahogy egy tájleírásokban gazdag elbeszélésből hét szereplős darab született. Miért Lenz? Igazi kihívás. A XVIII. századi történet szereplői egytől egyig valós személyek voltak. Olyan kosztümös darabot akartunk színpadra vinni, (díszlettervező: Kalmár Bence, jelmeztervező: Szlávik Júlia) aminek vallásos közege, illetve témája a szenvedélyesség jegyében bontakozik ki. Egy fiatal költő (Bárnai Péter e.h.) és egy protestáns pap (Fehér László e.h.) tragédiába torkolló kapcsolatáról szól. Kis túlzással azt is állíthatom, hogy a Lenz című darabunk egy szerelmi történet is egyben, aminek végkifejlete túljut a realitáson, és borzongató álmot hoz.

Milyen kérdések izgattak Lenz történetében?

*Soós Attila:* Elsősorban az izgatott, hogyan lehet Istenről beszélni ma színpadon, hogyan lehet átadni a vallásos szenvedélyességet, illetve hogy ez eléggé leköti-e majd a nézők figyelmét. Nagyon érdekelt továbbá, hogy milyen lehetett egy költő és egy pap viszonya a XVIII. században. Milyen lehetett maga a XVIII. század egy protestáns faluközösségben, illetve milyen egy hercegi udvarban? Az is nagyon izgatott, hogy meg tudom-e érteni a főszereplő, Lenz szándékait, az önpusztítás elkerülhetetlen helyzeteit, illetve nagyon szerettem volna azt elérni – remélem, sikerült is –, hogy a történetünkben ne legyenek kizárólag a jó, vagy a rossz oldalon álló személyek, illetve hogy a bűn, a bűnösség vétségében elkövetett tettek körbe-körbe keringjenek szerepről szerepre.

Milyen térben képzelted el a darabot?

Nagyon egyszerűen ábrázoltuk: nézőtéri podesztekből alakítottunk ki egy járásokban gazdag absztrakt teret, aminek egy része vízzel teli.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr107997195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.