7óra7

Zenei és színházi nevelés másképp – Második nap a Gyermek- és Ifjúsági Színházi Szemlén

Zenei és színházi nevelés másképp – Második nap a Gyermek- és Ifjúsági Színházi Szemlén

2013. 11. 24. | 7óra7

Madarak voltunk A Mesebolt Bábszínház színészei híresek zenei képzettségükről. A társulatnál kimondatlan elvárás a folyamatos fejlődés ebben a művészeti ágban is. Nem egy színész 2-3 hangszeren is irigylésre méltóan muzsikál. Kedden ennek két darabban is tanúbizonyságát adták. A reggel bemutatott TÁ-TI-TI, etűdökből szépen felépített zenés bábjáték, amiből az óvodás korosztály megismerhette a ritmusokat. Az előadás tökéletesen alkalmas arra, hogy az alap-ritmuskészletet elsajátítsák a legkisebbek is. Az alkotók finom ötletekkel tették érdekessé, látványossá a bemutatót, a kalaphangszertől a lábosok megszólaltatásáig. A délutáni Madarak voltunk című előadásban is fontos szerepet kapott a zenei kíséret. A harmonika kicsit melankolikus hangzása jól egészítette ki a népmesei alapokból építkező, négy történetből összefűzött előadás hangulatát. Egyszerű dramaturgiai felépítés, amely mégis jól irányította az érzelmei mélyére nézőket. Humor, szomorúság, amely folyamatos megerősítést kapott a zene által is.

A keddi nap harmadik előadása a Kerekasztal és a Szputnyik színházi-nevelési programja volt, kifejezetten a középiskolás korosztály számára. A színházi-nevelési foglalkozás izgalmas játék, nézőként és résztvevőként jelen lenni, a színházi élmény sajátos formája. A középiskolások speciális kommunikációt igényelnek, amit hiteles színészi alakítások mellett sikerült megvalósítani. Nick Hornby tipikus amerikai sztorija az előadás során háttérbe szorult, jelentősége csak abban a vonatkozásban volt érzékelhető, hogy a hihetetlenül profin megírt szövegek mellett, az improvizációk mondatai – a helyzet azonnaliságából fakadóan – nem tudták ugyanazt a szintet hozni. A kortárs angol irodalomra jellemző, hogy nagyon fontos problémákat vet fel, de a kifejtés sajátosan didaktikus. Az alkotók az előadáshoz kapcsolt foglalkozás során a drámapedagógia módszerét alkalmazva, kérdésfeltevésekkel, a válaszok közös keresésével dolgozták fel az előadást. Ez a módszer alkalmas arra, hogy a résztvevők ne csak befogadói legyenek a látottaknak, hanem az előadás során felvetődött problémákra keressék és találják is meg a saját válaszaikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr17997111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.