7óra7

Punk-balett David Bowie-val a Trafóban

Punk-balett David Bowie-val a Trafóban

2014. 02. 25. | 7óra7

come, been and gone - Benjamin Warbis Az 1962-es születésű skót Michael Clark azért választotta a koreográfusi pályát, mert meggyőződése szerint a mozgás hangosabb, mint a beszéd. Munkáiban a klasszikus hagyományokat kortárs érzékenységgel, az erényt a bűnnel, a fesztelenséget a kontrollal, az eleganciát a zaklatottsággal elegyíti. Clarkot a zenét, a divatot és a képzőművészetet is keresztező munkái tették legendássá. Olyan zenekarokkal, divattervezőkkel és képzőművészekkel dolgozott együtt, mint a Wire, a Bodymap, Leigh Bowery, a Trojan vagy Sarah Lucas. „Nincs olyan élő táncos-koreográfus, aki ilyen természetességgel lépi át a klasszikus tánc, valamint a rock és divat vakmerő csillogása közti határvonalat.” – írta róla a brit The Independent On Sunday.

A Michael Clark Company kritikusok által sokat dicsért come, been and gone című darabja erősen popzenei ihletettségű: elsősorban David Bowie zenéjére épül, de Lou Reed vagy Brian Eno dalai is hallhatóak a darabban. Hogy egy másik brit lapot, a Daily Expresst idézzük: „A come, been and gone lüktető tetőpontján olyan érzésünk támad, mintha egy 70-es évekbeli klubban lennénk, ahol Bowie harsog a hangfalakból és a hallhatatlanság érzése fut végig az ereinkben, egy lehetőségekkel teli világban.”

Az, hogy a darab David Bowie zenéje köré épül, korántsem véletlen. Bowie a hatvanas évek végén maga is belekóstolt a kortárs tánc világába, sokat tanult Lindsay Kemp táncos-koreográfustól („Mindennapi élete az egyik legszínháziasabb dolog volt, amit valaha láttam” – nyilatkozta Bowie, mesteréről), színpadi előadása a kezdetektől épít a mozgás, a tánc elemeire.

come, been and gone - Oxana Panchenko, Clair Thomas Bowie az intellektuális popzene kulcsfigurája, a könnyűzene történetének egyik legfontosabb határátlépője, aki értelmezte és újraértelmezte a kultúra és a pop, a magasművészet és a pop viszonyát. Michael Clark generációja, azaz a hetvenes-nyolcvanas évek fordulójának fiatal brit punkjai számára Bowie amúgy is példa volt, leginkább ami a bátor kísérletezést, az extravaganciát, a szélsőségességet, a határsértést, az elhagyható járt utat, a sutba dobható akadémikus tudást illeti.

A produkció mindezeken túl eredeti fénytervéért emelhető ki: Charles Atlas, filmrendező, díszlet- és fénytervező e társulati alkotómunkáján kívül élő videómixeket készít például az elmúlt évek egyik legizgalmasabb könnyűzenei produkciójának, az Antony and The Johnsons-nak.

Az előadás koreográfua: Michael Clark. Színpadra lép Harry Alexander, Julie Cunningham, Melissa Hetherington, Christopher Marney, Oxana Panchenko és Benjamin Warbis.

A come, been and gone március 6-án, csütörtökön és 7-én, pénteken este 8 órától tekinthető meg a Trafóban.

A produkció kísérőprogramjai:

*Különóra*
Március 6-án, csütörtökön este fél 7-től a Kávézóban Déri Zsolt tart előadást „Hősök” – David Bowie és Iggy Pop a hetvenes években címmel. A szervezők erre a programra minden érdeklődőt szeretettel várnak.

*Afterparty*
Március 6-án, csütörtökön az előadás után a Kontra klubban fellép a Past Perfect. A belépés az előadásra váltott jeggyel ingyenes.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr417996287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.