A bécsi operatársulat Harrison Birtwistle Punch és Judy című operájának előadásával a zsűri és a közönség díját egyaránt elnyerte a produkciók versenyében. A Leonard Prinsloo által rendezett darab karmestere Walter Kobéra, a Neue Oper Wien intendánsa volt.
Az énekesek mezőnyében a zsűri Marion Grange francia szopránt találta a legjobbnak, aki Christian Henking Figaro? című operájának Suzanne szerepét öltötte magára a fesztiválon.
Az Armel Operaverseny és Fesztivál öt operaprodukcióval, köztük két ősbemutatóval várta közönségét október 9. és 17. között Budapesten. A Zeneakadémia Solti-terme adott helyszínt a két ősbemutatónak, Marco Tutino A gyertyák csonkig égnek és Christian Henking Figaro? című kamaraoperájának. Előbbi a Szegedi Nemzeti Színház produkciójaként a magyar színeket képviselte az előadások versenyében.
A fesztivál másik helyszínén, az Erkel Színházban a plzeni J. K. Tyl Színház, a bécsi Neue Oper és a Grúz Állami Operaház egy-egy produkcióját állították színpadra, köztük Kerek Gábor Paródia című kisoperáját, amellyel a magyar komponista megnyerte az Armel első zeneszerzői pályázatát.
Az operák versenyszerepeiben Magyarországot két énekes, Altorjay Tamás basszus és Richard Rittelmann bariton képviselte.
Az idei fesztiválzsűri elnöke Philippe Agid nemzetközi tanácsadó, a párizsi operaház egykori főigazgató-helyettese volt, tagjai között külföldi szaktekintélyek, valamint Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója foglalt helyet.
Az operafesztivál a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál társrendezvényeként valósult meg.
Kapcsolódó
>>> Költözik az operafesztivál: a jobboldal leszavazta az Armelt Szegeden