A varázsfuvolát Alföldi Róbert rendezésében, a Szegedi Nemzeti Színház produkciójában láthatja a közönség, kedden Donizetti Calais ostroma című operáját először mutatják be Magyarországon, mégpedig az English Touring Opera előadásában. Július 1-jén szerdán egy másik Mozart-darab, a Figaro házassága kerül színre Novák Péter első operarendezésében.
Csütörtökön a belga Annelies van Parys új operáját, a Hitchcock Hátsó ablak című filmje alapján írt Private View-t az antwerpeni Muziektheater Transparant előadásában láthatja a közönség, a pénteki zárónapon pedig Mozart halálát két fergeteges humorú egyfelvonásos opera feldolgozásában mutatják be: Sergio Rendine Szigorúan bizalmas, illetve Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri című művén keresztül, mindkettő a plzeni Josef Kayetán Tyl Theater produkciója.
Mint Havas Ágnes kifejtette, az Armel Operafesztivál verseny is, amelyben a több fordulós kiválasztási folyamat után állva maradt főszereplő énekesek, valamint a produkciók küzdenek meg egymással. A hattagú nemzetközi zsűri elnöke a brit Henry Little, szerepel benne svájci és svéd operaházi igazgató, az ARTE Concert programigazgatója, magyar részről Vajda Gergely zeneszerző-karmester, a fesztivál művészeti vezetője.
A döntőben hét énekes versenyez a legjobb előadói díjért: az egyaránt francia Marléne Assayag (koloratúr szoprán), Amélie Robins (szoprán) és Ani Sargsyan (mezzoszoprán), a magyar Puja Andrea (szoprán), a lengyel Gosha Kowalinska (mezzoszoprán), valamint két bariton, a brit Nicholas Merryweather és a francia Sébastien Lemoine.