7óra7

7 plusz 7

7 plusz 7

(2015. november 23 - 29.)

2015. 11. 22. | 7óra7

7 ajánlat hétfőtől hétfőig, a hét 7 napjára, 7 vagy több pontot kapott előadásokból. A 7 óra 7 jövő heti ajánlója a hét utolsó napján, este 7 óra 7 perckor.

Hétfő (november 23.): Vakság / Nézőművészeti Kft. / helyszín: Katona József Színház, Budapest

Az előadás szövegkönyve gyengénlátó és látássérült emberek beszámolói, valamint az alkotók írásai alapján készült. Ebből az alapanyagból Gyulay Eszter és Scherer Péter hozott létre egy megrendítő erejű előadást, amely minden szokásos esélyegyenlőségi reflextől és mellébeszéléstől mentesen szólal meg Sárosdi Lilla előadásában.

vak_dudas_erno.jpg          Vakság - Sárosdi Lilla (fotó: Dudás Ernő)

Nyulassy Attila írja az általa 9 pontosra értékelt előadásról: „Megható sorstragédia is lehetne – de nem az. Egy ember, akinek az élete amúgy sem könnyű, lassan megvakul. Rák. Hogyan tudja feldolgozni? És mi hogyan tudjuk feldolgozni, hogy vannak sorstársaink, akik nem látnak?”

Kedd (november 24.): Alszanak a halak? / Színház és Filmművészeti Egyetem, Ódry Színpad

Ahogy az előző előadás, úgy Szilágyi Bálint bábrendezőszakos hallgató előadása is egy elvesztés története. És ahogy az előbbi, úgy ez az előadás sem fullad bele a fájdalom attrakciójába. Prohászka Fanni, végzős színművészhallgató előadásában egy 10 éves kislány meséli el öccse életét és halálát.

prohaszka_fanni.jpg           Alszanak a halak? - Prohászka Fanni

„Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy micsoda gyöngyszemekre bukkanhat az ember az Ódry Színpadon, a színműsök vizsgadarabjai között. Fiatalság, eredetiség, lendület: ez hatja át Szilágyi Bálint, harmadéves rendezőhallgató munkáját, amikor saját fordításában színre viszi Jens Raschke színdarabját, és ez jellemző az előadás egyetlen színészére is, a negyedéves Prohászka Fannira. (…) Az előadás kivételes módon tudja megkönnyíteni annak az elfogadását, hogy a nagy ismeretlenről semmit sem tudunk, és a pizza mennyország nem létezik” – írta az előadásról Hajnal Márton, aki 8 pontosnak értékelte a produkciót.

Szerda (november 25.): János király / Örkény Színház

A shakespeare-i királydráma Dürrenmatt gunyoros átiratában a hatalmi játszmák mai dramaturgiáját tárja elénk. Hősei nem évszázados távlatokban gondolkodó történelmi uralkodók, hanem a pillanatnyi állva maradásért taktikázó politikusok. A dramatizált krónikából komédia lesz.

janos_csuja_fur_dudas.jpg           János király - Csuja Imre, Für Anikó (fotó: Dudás Ernő)

„Sodróan szórakoztató előadás, ahol egy pillanatig sincs erőltetve semmiféle hatalom- és társadalomkritika, de a kidolgozott poénok sokszor mégis élesen találóak. A hatalom által lenézett népet sincs okunk sajnálni. Nincs állásfoglalás, egy hatalmas színjáték van” – írta az általa 9 pontra értékelt előadásról Nyulassy Attila.

Csütörtök (november 26.): A Hétfejű Tündér / Budapest Bábszínház

Lázár Ervin bábszínházi meséje Gimesi Dóra színpadi átiratában sokfelé járt, és sokféle díjat nyert el. Hol a legjobb gyerekelőadásért járó elismerést kapta meg, hol a legjobb rendezésért (Kuthy Ágnes), hol a játszók kiváló összjátékáért, a zenéért vagy Mátravölgyi Ákos báb- és látványterveiért ismerték el. Volt olyan is, hogy mindezért egyszerre.

hetfeju_eder_vera_kis.JPGA Hétfejű Tündér (fotó: Éder Vera)

Péntek (november 27.): Ahol a farkas is jó / Katona József Színház, Budapest

Gothár Péter rendezése egy több évtized után is titkokkal teli bűnügy, a nyomozás és a per eseményeit rekonstruálva egy megszállott és lehetetlen szerelem történetét meséli el. Nem könnyű darab – és nem lehet kimaradni belőle, akkor sem, ha úgy tűnik, mintha lehetne.

ahol_berbely_alexandra_rezes_dudas.jpg           Ahol a farkas is jó - Borbély Alexandra, Rezes Judit (fotó: Dudás Ernő)

Ugrai István 9 pontosra értékelte az előadást: „A produkció képes arra, amire sok színházi előadás nem: kivonja magát a valóságos idő érzékelése alól, a jelenetek játékideje viszonylagossá válik, ahogy a gyilkosságsorozat háromnegyed éve, illetve Rubin Szilárd több évtizednyi nyomozói munkája.”

Szombat (november 28.): Találkozás / Pesti Színház

Vannak, akik szerint Nádas Péter drámáját egyáltalán nem lehet színpadra állítani. Eszenyi Enikőt ez sem bátortalanította el attól, hogy a darabot Börcsök Enikő és a társulathoz idén érkező Király Dániel főszereplésével megrendezze.

tal_11.JPGTalálkozás - Börcsök Enikő, Király Dániel (fotó: Toldy Miklós)

„A Találkozást csak akkor érdemes színre vinni, ha van egy olyan színésznő, aki autentikusan képes eljátszani ezt a hihetetlenül nehéz – mert szinte fogódzó nélküli – szerepet. Börcsök Enikő ilyen színésznő: az ő játéka ennek az előadásnak a lényege, veleje, alfája és ómegája” – írta kiss csaba bé az előadásról, amit 8 pontra értékelt.

Vasárnap (november 29.): Platonov – Apátlanul (Radnóti Színház, Budapest)

„Érdekes kihívás elé állította a Radnóti társulatát és saját magát is Alföldi Róbert, amikor színpadra állította Csehov egyik korai, nehezen kezelhető darabját, a Platonovot. Nemcsak azért, mert az alapváltozat szerinti körülbelül tízórányi cselekményt szinte lehetetlen úgy formálni, hogy a fontos szálak ne veszítsenek jelentőségükből, hanem azért is, mert a történet drámaiságát ezúttal legfőképpen a karakterek közötti valódi kapcsolat teljes hiánya jelenti” – írta Dicsuk Dániel az előadásról.

platonov_laszlo_zsolt_dudas_erno.jpg           Platonov - Apátlanul - László Zsolt (fotó: Dudás Ernő)

Lehetne olyan közhelyeket pufogtatni, hogy az önzés önzést szül, vagy hogy mindenki a maga szerencséjének kovácsa – valamennyire még illenének is az előadásra. Az azonban érdekes, és vitára módot adó felvetés, hogy mi a felelőssége annak, aki látja, mi vesz minket körül, azokkal szemben, akik nem látják – folytatja szerzőnk az írásában, amiben 8 pontosra értékeli az előadást.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr908098556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.