7óra7

Tíz kritikus mondat - Apátlanok

Tíz kritikus mondat - Apátlanok

Az Apátlanokról - Örkény István Színház, Budapest

2016. 02. 09. | 7óra7

Egy előadás - tíz kritikus - tíz gondolat. Kiad egy egészet?

Gáspár Ildikó új rendezése, az Apátlanok igen megosztó darabnak bizonyult: a kritikusok egyedül Boros Lőrinc Gazdálkodj okosan!-t idéző, lépcsőzetes díszletének dicséretében találták meg a közös hangot. Egy előadás, tíz kritikus mondat – mit rajzol ki ezúttal?

Az Apátlanok 2013-ban az évad legjobb magyar drámája lett, ami persze nem jelenti feltétlenül, hogy a dráma valóban jó is. Mint ahogy nem az. (Marik Noémi – Családi képregénytár, Vasárnapi Hírek)

apa_4_k.JPGApátlanok (fotó: Toldy Miklós)

Mikó Csaba drámatechnikája, melyben monológok, párbeszédek, narratív részek vegyülnek, sokszor káoszhoz vezet megfelelő rendezőelv híján. (Bóta Gábor – Totális, kínzó szétesettség, Népszava)

… esélyes, hogy az egy kezünk ujjai is bőven sok lenne annak a megszámolásához,  hogy ezt a darabot ilyen absztrakt formanyelvezettel hány magyar társulatban tudnák ma izgalmasan, érthetően, érvényesen  eljátszani. Az Örkény színészeinek ez sikerült. (Pajer Hajnalka – A pusztulás időtlensége, Színházi látcső)

Lehet, hogy ez olvasva működik, de a színházban nem hagyja a nézőnek, hogy benne csapódjon le, fogalmazódjon meg a végkövetkeztetés. (Csatlós Hanna – Itt mindenki csak töketlen Pán Péter, VS.hu)

… nemcsak hogy remek előadásról beszélünk, hanem egyszersmind kikerülhetetlenről is, hiszen olyan természetes folyékonysággal tárja elénk a mindennapok nyerseségét, amilyet ritkán láthatunk. (Dézsi Fruzsina – Instant kilátástalanság, Bájoló magazin)

Nem csoda persze, hogy a kidolgozatlan karaktereket alakító színészek egyike sem tud csodát tenni. (Soós András – Amiről nem beszélünk, 7óra7)

apa_1_k.JPGApátlanok (fotó: Toldy Miklós)

… egészen lenyűgöző színészi teljesítmények… (Pál Zsófia – Beszélgessünk a családi összetartásról, Kulton.hu)

Az egyenetlen, itt-ott szájbarágós előadás a rendezői alaptézisről – nevezetesen a rendszerváltásba belenőtt nemzedék sajátos helyzetéről – nem rág a szánkba semmit. (Csáki Judit – „Illanó illatok”, Revizor)

De még súlyosabb vétek, hogy a személyesen meg nem jelenő apát sem képes igazán megidézni az előadás. (Zappe László – Eltűnt apák, Népszabadság Online)

Az előadás az Apa temetésének megidézésével, és családja teljes szétszóratásával, majd a szokottnál is masszívabb vastapssal zárul. (Csete Hanna – Csonka családi kör, 061.hu)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr288358108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.