„(…) [A] Figaro alapötlete egy minimumra szorított színpadi kép, mivel az előadás a színészi játék fontosságára van alapozva.(…) Kiváló játék, komoly fizikai munka, mimika, non-verbális kommunikáció jellemzi a színészeket - az előadás bizonyos pontjain nehéz eldönteni, hogy élő színészt vagy rajzfilmfigurát látunk a színpadon. (…) Alföldi hihetetlen módon varázsolta színpadra Beaumarchais nagyságát. Az összes színész játéka új dimenziót kapott, de köztük néhány – Tanja Smoje, Anastazija Balaž Lečić – élete legjobbját nyújtotta. (… ) A fantasztikusan precíz színészi játékot hirtelen váltások szakítják meg, mely váltásokat a közönség ovációval fogadott. Nada Matoševićnek, a színház igazgatójának rengetegen gratuláltak. Az előadás egész egyszerűen annyira jó, hogy reklámként szolgálhat a színház számára. A hírek szerint már meghívást kapott Ljubljanába, de reméljük, hogy Zágrábba, Eszékre, Splitbe is eljut. (…) A Figaro vetekszik Horvátország egyik leghíresebb színházi produkciójával, az évekkel ezelőtt Zágrábban bemutatott Jalta-Jalta című előadással” – írja recenziójában a kigo.hr című lap.
Figarov pir - trailer
A Novi List című lap szerint „Alföldi Róbert nem a társadalmi szatíra irányába mozdította el az előadást, hanem a szereplők közti viszonyok érdekelték, illetve arra a vígjátéki potenciálra helyezte a hangsúlyt, amit Beaumarchais darabja kínál. Az univerzális oldalt kívánta kiemelni, ezért nem a XVIII. századot idézte meg. (…) A koncepció része a műfajok közti mozgás, mely nagy kihívást jelent a színészeknek: realitásból a karikatúrába ugrani. (…) Az előadás további erőssége a helyzetkomikum, illetve a nagyszerű dalok és zene. Alföldit elsősorban a színészi játék érdekelte, melyet precíz koordináták közti koncepcióval rendezett meg. (…) A színészek közül többen - Jasmin Mekić, Tanja Smoje, Anastazija Balaž Lečić – élete legjobbját nyújtotta, de minden színész kiválóan játszik.”
A budapesti Nemzeti Színház igazgatójának rijekai rendezéséről a magyar közmédia eddig semmilyen formában nem számolt be.