A produkciót idén februárban mutatta be az Újvidéki Színház. Érdekesség, hogy ez az első olyan magyar nyelvű Urbán-rendezés a Vajdaságban, amely nem a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban készült.
"Érdekelt, milyen szinten van a tudatunk és »nemtudatunk« azokról az eszközökről és hatásokról, amelyek a társadalmi változásokat befolyásolják, hogyan kell kezelni a változást kikényszerítő problémákat, hol húzódnak a társadalmi cselekvés határai. Érdekelt, mennyire vagyunk tudatlanok ezekben a kérdésekben, érdekelt az erőszak, a gyűlöletbeszéd és persze a humor is, csakúgy, mint az elégedetlenség, a lojalitás, a hűtlenség és az álomittasság. Izgatott mindezt úgy értelmezni, mint a társadalmi lét általános magatartásformáját" - magyarázta a rendező a Magyar Szó című lapnak.
MARAT/SADE 2 by STERIJINO_POZORJE
Az előadás zenéje elsősorban a dráma énekhangra írt dalának átiratán alapul, ebből keletkezett az előadás hangszeres zenéje, amelyet Mezei Szilárd jegyez. "A komponálás során a rendező utasításainak megfelelően két aspektust igyekeztem kidomborítani: az egyik a tragikus és drámai megvilágítás, a másik, ezzel párhuzamosan az ironikus és melankolikus, de semmiképpen sem a cinikus rálátás" – mondta Mezei.
Janovics Kanyó Erikát a seregszemle zsűrije az Újvidéki Ifjúsági Színház Piroska című produkciójának bábjaiért jutalmazta meg. A legjobb előadás díját az Újvidéki Szerb Nemzeti Színház Seobe című, Vida Ognjenović rendezte produkciója nyerte.