A Szabadkai Népszínház az EMMI támogatásával 2014 elején Budapesten vendégszerepel. Három előadással mutatkozik be a Thália Színházban.
Január 6-án a Nagyszínpadon Alfred Jarry Übü királyát láthatják Pálfi Ervin címszereplésével és Dömötör András rendezésében.
Jákfalvi Magdolna kritikus és színháztörténész szerint: „Übü egyetemes alak, s éppúgy, mint Hamlet, Oidipusz, Phaedra, Don Juan vagy Faust, mítikus tulajdonságok hordozója. (...) Übü olyan drámai alak, akinek se kizárólagos, egyedüli szerzője, se állandó szövege nincsen. Úgy tűnik, nem Übü figurája teremt művészi hagyományt, nem a mindenkiben mélyen rejlő végletes-gyermeki rossz, a falánk, a harácsoló, az agresszív állat, hanem Übü szellemi karaktere, az übüség, vagyis az übüi gondolkodás és létezés koordinátái.”
A Szabadkai Népszínház Magyar Társulata a jarry-i elképzelésnek megfelelően - különböző improvizációs technikákkal - a saját víziója szerint alakította és gondolta át/tovább Übü sorsát.
Január 7-én az Új Stúdióban Biljana Srbljanović kortárs szerb írónő A halál nem bicikli (hogy ellopják tőled) című előadása lesz látható, Tanja Miletić-Oručević bosnyák rendezőnő elképzelésében. Az előadásban a főbb szerepeket G. Erdélyi Hermina és Szilágyi Nándor alakítja.
Goran Cvetković rendező a következőképpen fogalmaz az előadásról: „Tanja Miletic-Orucevic rendezőnővel a színészek a sérült emberek mély fájdalmának árnyalatait és emberi igazságait fogalmazták meg, és ezeket a rezdüléseket sikerült a legőszintébb módon átadni a nézőknek, egyetlen hiba nélkül!”
Január 8-án Hernyák György osztályvezető tanár rendezésében a szabadkai Népszínház Magyar Társulatának legfiatalabb generációja lesz látható az Arizona Stúdióban a következő előadásban: Kreón – avagy ellenében a szélnek, avagy egy aktív hulla kiáltványa, avagy mindennek az ellenkezője is igaz. Vagy fordítva.
Az előadásról Lénárd Róbert a következőket írta: „A szöveg rekonstrukció, de a szövegben szereplők is újraírnak: az erinnüszök vissza-visszaküldik a jelenetekbe a bukott királyt, hogy az ismétlés által jusson el az igazsághoz. Aminek, ahogy ezt a bosszúdémonok maguk is megfogalmazzák, az ellenkezője is igaz. (...) A játék két alappillére: a mélyről jövő, őszinte mozdulat és a geg, a bohóctréfa között jojózik. Mácsai Endrén kívül mindenki több szerepbe búvik az egy óra húsz perc alatt."