A vasárnap véget ért fesztivál alapötlete, hogy a Zeneakadémia opera szakos hallgatói vizsgadarabjukat szélesebb publikum elé tárhassák, előadói tapasztalatot szerezzenek, és visszajelzést kapjanak - magyarázta Csonka András, hozzátéve: a koncepció eredetileg Marton Éva operaénekestől és Almási-Tóth Andrástól, a Zeneakadémia opera programjának vezetőjétől származik.
"Elsősorban maguknak a diákoknak fontos ez a megmérettetés, hogy láthassák, hol tartanak a munkájukkal, és más országokban milyen törekvések vannak. Másrészt természetesen nyer a közönség is, akik között döntően fiatalokat láttam, sokan eljöttek például más művészeti egyetemekről" - összegezte az igazgató.
Mint Csonka András elmondta, az idei siker után - az előadások telt házzal futottak a Zeneakadémia megújult, Solti termében -, mindenképpen tervezik a folytatást.
A budapesti közönség a Stockholmi Operafőiskola és a firenzei Cherubini Konzervatórium előadásai mellett a zágrábi Színházművészeti Akadémia, Képzőművészeti Akadémia és Zeneakadémia közös produkcióját hallhatta.