A Jászai-díjas művész az MTI-nek kifejtette, hogy ma nagyobb divat a rendezői színház, mint a „színész színház”. Mint fogalmazott: Hubay Miklós színészóriásokra írt egyfelvonásosai rendkívüli önfegyelmet követelnek a rendezőktől, a művek színpadra állítása nem teszi lehetővé a szabad csapongást, pontos „megfejtést” követelnek az alkotóktól. A színészeknek azokat a gondolatokat kell tolmácsolniuk a közönség felé, amelyekért a darab megíródott, és nem a szabad asszociációkat a művek ürügyén vagy kapcsán.
Sándor János hangsúlyozta, így nem véletlen, hogy e ritkán játszott műveket a színházak akkor veszik elő, ha megtalálják a két-két megfelelő színészt.
Az Ők tudják, mi a szerelem idősödő Hector Berliozát Király Levente, a Nemzet színésze alakítja, ifjúkori ideálját – akit évtizedek után feleségül akar venni – pedig Fekete Gizi játssza. Az Antipygmalionban a szobrász Bulcsú szerepében Borovics Tamást láthatja a közönség, elvált felesége, Lívia pedig Szabó Gabi.
A próbákkal töltött heteket „csupa játékként” élték meg az alkotók, emberekről, sorsokról beszélgettek, jellemeket alakítgattak, miközben egy színházi előadás készült – árulta el a rendező.
„Minden szereplőt egyszerre kell komolyan vennünk és nevetségesnek látnunk. Egyetlen mondat sincs, amely fölösleges rátét lenne. Nincs olyan dialógus, amelyben akár egyetlen szó ne lenne a helyén, amelyből egyetlen vesszőt húzni lehetne. A jól megcsinált darab a maga tiszta – s ezúttal feddhetetlen – lényegében áll előttünk, talán mert az anakronisztikus szenvedély magát a polgári létet relativizálja. A polgári dráma legjobb magyar darabja ez a mű, még éppen a polgári formán belül, azt csak majdnem szétfeszítve” – állítja Hubay Miklós egyfelvonásosáról Spiró György.
Az előadásban színpadra lép még Farkas Andrea, Bányai Noémi, Ványa Anna és Mágori Beáta. A díszlet- és jelmeztervező Molnár Zsuzsa.