„A történet egy kicsit más lesz mint az eddigi librettókban, ez egy korszerű előadás” – mondta el Verebes István rendező a darab csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy fél évig dolgozott Julius Brammer és Alfred Grünwald szövegének átdolgozásán.
A rendező megjegyezte: nem volt könnyű dolga, mert a meglévő zenei konstrukcióba kellett egy új szöveget beleszerkesztenie. Arra törekedett, hogy az operett szerkezetének és világának hagyományait megőrizze, de figyelt arra is, hogy a produkció ne legyen „földhöz ragadt”. „Ebben az előadásban a cirkuszi attrakciók másképpen szerepelnek majd, mint ahogy a közönség eddig megszokhatta” – fogalmazott a rendező.
Verebes szerint a történet két emberről szól, akik rosszkor keresztezték egymás útját. Az előadásban nagy szerephez jut a kórus is, amely – a görög drámákhoz hasonlóan – kommentálja az eseményeket. A rendező szólt arról is, hogy az előadás három helyszínen játszódik: a cirkuszban, amely az élet porondját jelenti, a szentpétervári kastélyban és egy bécsi hotelben.
„A Cirkuszhercegnő az egyik legizgalmasabb darabja Kálmán Imrének. Egy jól felépített mű, tökéletes finálékkal” – fogalmazott Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház főigazgatója.
Az főigazgató szerint az operett szereplői a múltban keresik az igazságot és a felelősséget, ami miatt érdekes és szövevényes viszonyrendszerek alakulnak ki a színpadon.
Az előadás két szereposztásban kerül színpadra, a darab főbb szereplői Fischl Mónika és Bordás Barbara, Homonnay Zsolt és Vadász Zsolt, Stohl András és Mészáros Árpád Zsolt. A produkció zenei vezetője Makláry László, koreográfusa Tihanyi Ákos.