Írország, 1652. Az angol parlament elfogadta történetének legkegyetlenebb rendeletét, „a Pokolba vagy Connaughba” néven emlegetett törvényt. Írország lakóit – férfiakat, nőket, gyerekeket – a sziget egy kietlen tartományába száműzik, másokat összekötözve hajóra raknak és a tengerentúlra hurcolnak. Aki ellenáll, kivégzik. Angol katonáknak hat fontot fizetnek minden lelőtt farkasért, és ugyanennyit minden ír „lázadó” fejéért. Egy lány nem a farkasoktól, az emberektől fél. Karácsony éjjel elkapják őt is. Sárga, fenyegető szempárok vesznek körül egy erdő övezte kastélyt. Figyelnek. Várnak. Az egyik szobában felsír egy csecsemő. Apja angol földesúr, anyja ír. Katolikus papok lógnak az út mentén. A házaspár szeretete lassan gyűlöletté alakul. Köd, éjszaka. Egy irtás az erdőben. Egymással szemben nő és férfi: már nem anya, és már nem apa. Hátuk mögött megmozdul az erdő. Farkasok? Emberek? - olvasható az előadás színlapján.
A szerző
Helen Edmundson (1964) drámaíró pályája elején világhírű irodalmi klasszikusok szinpadi adaptációival vált ismertté angol színházi berkekben. Olyan adaptációk fűződnek a nevéhez mint a Háború és béke, A vízimalom vagy az Anna Karenina, melyet számos díjjal jutalmaztak. Saját bevallása szerint ezek a munkák sokat segítettek neki önálló darabjai megírásakor, és nagyban hozzájárultak saját írói stílusa kialakításához.
Az 1993-ban írt Irtás (The Clearing) című darabját először a Bush Színházban mutatták be Londonban, melyért Time Out Theatre Díjban, valamint John Whiting Díjban részesült.
A társulat
A Forte Társulat Horváth Csaba rendező-koreográfus által 2005-ben alapított formáció. A színészek-táncosok alkotta társulat egy Magyarországon kevéssé ismert formanyelv létrehozásán kísérletezik. A testekkel, hangokkal, tánccal, zenével és szöveggel egy új homogén nyelv megteremtése a cél. Az ily módon újrafogalmazott fizikai színházi műfaj megpróbál másképpen gondolkodni történetmesélésről, szituációról, jelenetezésről, színpadi időről, játéktérről, hatásdramaturgiáról, és egy egészen izgalmas és eredeti színészi játékot hív elő.
Az előadásokban – a tánc mellett – a társművészetek is lényegi szerephez jutnak. Díszlettervezőként Antal Csaba és Milorad Krstic, zeneszerzőként Nils Petter Molvaer, Dresch Mihály, Ökrös Csaba, Matkó Tamás és Dés András segítik az előadások létrehozását és vállalnak jelentős részt az alkotófolyamatban. A csapat munkájában a kortárs fiatal magyar költő, Szálinger Balázs is kitüntetett helyet foglal el, mint több előadásban elhangzó verses és prózai szöveg szerzője (Kalevala Evangélium, A tiszta méz Sakk-játék Pesti Kabaré
Jelentős sikernek könyvelhető el, hogy 2008-ban a Kalevala című előadást meghívták az Európai Színházi Uniós Fesztiválra Bukarestbe. 2009-ben a társulat 2 produkcióját (Kalevala, Éjjeli menedékhely is beválogatták a POSZT versenyprogramjába. A 2011-es év legnagyobb sikere, hogy a Godot-ra várva című előadás fődíjat és legjobb férfi előadó díjat kapott Veszprémben a XIV. Tánc Fesztiválján, valamint meghívták Újvidékre, a nemzetközi produkciókat bemutató, rangos Instant Fesztiválra is. Míg legutóbbi előadásukat, A nagy füzetet három kategóriában is jelölték a Színikritikusok díjára 2013-ban: Legjobb előadás, Legjobb független előadás és a Legjobb zene.
A társulat több nemzetközi együttműködésben is részt vett. 2011 februárjában került sor a Revolution című bemutatóra Nigel Charnock, a DV8 társulat alapítója, a fizikai színház úttörője rendezésében a Trafó Kortárs Művészetek Házában. 2012 májusában a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színházban volt látható Ibsen Peer Gynt című darabja a társulat és a színház színészeinek előadásában.