Az előadás után közönségtalálkozó, beszélgetés Kulka Jánossal, aki számára színművészként sem idegen a közéleti szerepvállalás, és Szabó Rékával, az előadás rendezőjével. A moderátor Winkler Nóra, a Kultúrház egykori műsorvezetője.
A 2012-es év legjobb táncelőadásában, a Tünet Együttes Lábán Rudolf-díjas Voks című produkciójában a nézők alakítják az előadást, választják ki, mit szeretnének látni-hallani. Táncot vagy a második világháborút megelőző híreket, kis lépéseket, amelyek nagy tragédiához vezettek. Csak egy gombnyomás, és a távirányító mindenkinél ott van. Vajon a történelem olyan, mint a természet: kiszámíthatatlan és kontrollálhatatlan, vagy az egyénnek is befolyása van a nagy folyamatokra? Kibújhatunk-e a személyes felelősségvállalás alól?
Most lemenjek a játszótérre a gyerekkel, vagy olvassam el a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát? Kábé ezt a döntési szituációt stilizáljuk a Voksban – egy színházi estétek van megtapasztalni, milyen egy közösségi távirányítót kézbe kapni. A többség akarata érvényesül – állítja Szabó Réka rendező.
A Voks igazi főszereplője, írója és rendezője maga a néző, minden egyes néző, és ahány néző, annyi szavazógomb. A döntések sora nem ott ér véget, amikor beülünk egy előadásra a színházba – mindenkinek minden pillanatban van választása, és ez estéről estére más és más előadást eredményez.
Tünet Együttes: Voks / The Symptoms: Vote
Az előadás szövegkönyve itt elérhető.
A produkció zenéjét Márkos Albert szerezte, emellett elhangzik benne a világhírű Krzysztof Penderecki Gyászzene Hirosima áldozatainak emlékére című műve is.
A Voks ideje alatt Amíg ti, mi nápolyi – felnőtt színház alatti gyerekprogram a Parányi Műhellyel.