Philippe Genty egyszerre rendező, koreográfus és bábművész, pályáját képzőművész-grafikusként kezdte, saját társulatát 1967-ben alapította Compagnie Philippe Genty néven. Eleinte főleg bábszínházi kísérletezéssel foglalkozott, de kezdettől fogva tágította a műfaji kereteket, és a vizualitás, a mozgás, a zene és a tárgy animáció ötvözésére törekedett.
Genty színháza a mai napig egyszerre emberi és költői, plasztikus és hangsúlyosan metaforikus formanyelven mesél a lét finom rezdüléseiről, tele lírai, megkapó humorral és melankóliával. Előadásaiban egyenrangú szereplőkként vannak jelen a színészek, a bábok, a tárgyak, valamint a tánc, a pantomim és a cirkuszművészet. Egyszerű, mégis fantáziát megmozgató eszközökkel él, melyek szürreális logikája varázslatos, titokzatos mélységet kölcsönöz a színpadon teremtett világnak.
Mary Underwooddal a Bárka három színészével Homérosz Odüsszeiája nyomán különleges tárgyszínházi előadást hozott létre, melyben háztartási eszközök „szereplésével” mesélik el az örökzöld történetet, elsősorban gyerekeknek, de megkapó látványvilága és az emberi lét alapkérdéseit föltevő gondolatisága (határok, menekülés, száműzetés, hűség) felnőttek számára is élvezetessé teheti az előadást. Igazi családi színház, nemcsak a legfiatalabbakhoz szól, hanem kamaszoknak, egyetemistáknak, felnőtteknek egyaránt. Bármelyik korosztály örömét lelheti benne.
Ne m'oublie pas – Cie Philippe Genty
Április 1-jén a Pesti Magyar Színházban látható Forget Me Not című darabban a zene, a tánc és a lélegzetelállító látvány összehangolása miatt egészen különleges élményben lehet részünk. A nemrégiben újra elővett alkotás igazi francia-norvég koprodukció, ahol a látványvilág a Skandináv havas tájakra invitálja a nézőt.
Kapcsolódó:
>>> Új előadás a Bárkán: Odüsszeusz szemeteslapáton
>>> Bemutatók és külföldi vendégjátékok gazdagítják az idei tánckínálatot