A város művelődési házában három helyszínen, forgószínpadszerűen mutatják be a március végén rendezett, regionális találkozók legjobb előadásait. A rendezvényre Miskolctól Győrig, Budapesttől Pécsig az ország szinte minden részéről érkeznek művészeti középiskolák csoportjai és hagyományos színjátszó csoportok.
A diákszínjátszók előadásaikban klasszikusokat, kortárs drámákat vagy improvizációkat fűznek fel egy gondolatra, ritka, hogy teljes egészében színpadra állítanak egy drámát - mondta Farkas Attila, a rendező Országos Diákszínjátszó Egyesület elnöke az MTI-nek, hozzátéve, hogy saját kapcsolódási pontjaik szerint változtatnak a szövegeken.
A színjátszóknak drámapedagógusok segítenek megtalálni ezeket a pontokat. A diákokat a halál kérdésköre, a droghasználat, a függőségek, a külföldre költözés vagy itthon maradás kérdése, az identitáskeresés, az eszmék és ideológiák témája érdekli jellemzően - mondta.
A mostani találkozó produkciói között szerepel George Orwell Állatfarm, Dosztojekvszkij Egy nevetséges ember álma, Franz Kafka Az átváltozás című klasszikusa, és színpadra kerül egy B.-től szeretettel című, a Rómeó és Júliát feldolgozó Shakespeare-adaptáció is. A kortárs magyar szerzők közül Garaczi László Ovibrader és Peer Krisztián Szorongás orfeum című művét viszik színre a diákok.
Az egyesület elnöke kitért arra, hogy a diákszínjátszást jellemző tendencia afelé mutat, hogy évről évre egyre több a megváltoztatott térben játszott előadás, a diákok sokszor a nézők között, kör alakú vagy éppen pást színpadon adják elő a produkciókat. Az előadások túlnyomó többsége igyekszik "bontani" a klasszikus színházi hozzáállást - jegyezte meg. Gyakran bevonják a nézőket a darabokba, egy-egy kérdést tesznek fel nekik, amire nem minden esetben vár valódi választ a színjátszó.
A dombóvári találkozó produkcióit Keserű Imre rendező, drámapedagógus és Jászay Tamás kritikus értékeli. Farkas Attila hozzátette azt is, hogy a tervek szerint a legjobb előadásokat a Pécsi Országos Színházi Találkozón (POSZT) is bemutathatják majd a diákok.