A Magyartanárok Egyesületének tagjai tanítási segédleteket készítenek olyan előadásokhoz, amelyekre biztosan érdemes elmenni a diákokkal.|
*A fenegyerek hírében álló kortárs ír szerző 1994-es, néhány hónapig tartó ihletrohamban született drámái a kétezres évek elejére meghódították a világ színpadait. Az írországi Leenane-ben játszódó trilógia kegyetlen-groteszk történetei közül az egyik ezúttal az Átrium színpadán elevenedik meg, és úgy szegez sokkoló erkölcsi kérdést a közönségnek, hogy hol megnevettet, hol megdöbbent-összezavar, hol ismét csak megnevettet.*
A szerző annak idején még kamaszként fordított hátat a középfokú oktatásnak, mostanra viszont középiskolásokat tanító tanárok fontolgatják, hogy egy-egy darabját diákokkal együtt nézzék meg. És jó okuk van erre, hiszen Martin McDonagh olyan erkölcsi-egzisztenciális témákat dolgoz fel populáris, sőt bohózati hangvételben, amelyek biztosan átlépik a kamaszok ingerküszöbét, ezért a közös színházlátogatás nem egy unalmas kötelező programként, hanem szívet-lelket-gondolkodást megmozgató élményként maradhat meg az osztály közös emlékezetében.
A Kultúrbrigád honlapjáról letölthető tanári segédlet órán felhasználható feladatötleteket, információkat tartalmaz osztályfőnökök, etika- és drámatanárok, valamint magyar szakos tanárok számára. A diákok csoportmunkában készíthetnek álláspályázati kiírást, önkormányzati cselekvési tervet, fiktív interjút vagy minijelenetet a drámaszöveg megadott mondataira, de akár kockázhatnak is a darab kulcsmotívumaival. Magyarórán egy középkori moralitásból, illetve Goethe Faustjából kiemelt részletek alapján ébredhetnek rá a gyerekek, milyen nagy hagyományú műfaj modernkori újragondolását látták a színpadon. A szereplők mellbevágóan durva nyelvhasználatának vizsgálata elvezetheti őket ahhoz, hogy felmérjék az Isten/apa nélkül maradó, torz módon gyerekes és nevel(het)etlen figurák helyzetét: megértsék a Vaknyugat emberképét.