7óra7

Az Isten pénzét mutatja be az Operettszínház

Az Isten pénzét mutatja be az Operettszínház

2014. 11. 21. | 7óra7

A Charles Dickens Karácsonyi ének című regényéből írt zenés mű csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján Lőrinczy György, a színház új főigazgatója kiemelte: nagy öröm számára, hogy az első hivatalos sajtótájékoztatót pont egy magyar darab bemutatójáról tartják. Arról beszélt, hogy az Isten pénzét "elfogultan szereti", a musical németországi és svájci bemutatását annak idején ő segíthette.

Budapesti Operettszínház

Müller Péter, a darab írója 1944 karácsonyát idézte fel, amikor Pest romokban hevert, a házukat lebombázták, de az ő életében mégis a legszebb karácsony volt. "Először éreztem meg azt, gyerekfejjel, hogy ilyenkor a szellemvilág közel van, hiába van a földön pokol" - mondta, hozzátéve, hogy Dickens is hitte, hogy az ilyen nagy pillanatokban, a szeretet pillanatában megnyílik az ember számára csoda.

Elmondta: azért nem Karácsonyi ének címen játsszák a darabot, mert ez nem csak karácsonykor történik meg, "hanem minden olyan pillanatban, amikor az ember rádöbben arra, - mint a darab hőse, Ebeneezer Scrooge - amit Hamvas Béla úgy mond, hogy szeretet nélkül az élet őrület". A mű arról szól, hogyan ébred valaki fel ebből az őrületből, és hogyan lesz boldog ember - fogalmazott. A darab címének jelentéséről elmondta: az isten pénzét úgy hívják, hogy szeretet.

Tolcsvay László zeneszerző, aki a színház számára elkészítette az élő zenekarra hangszerelt új zenei változatot, arról beszélt, hogy nagyon szereti ezt a színházat, mert itt minden a muzsikáról szól. Megújult, felfrissült, gazdagabbá vált a muzsika, amelyet az operettszínház társulatára adaptált - tette hozzá.

Somogyi SzilárdSomogyi Szilárd rendező kiemelte: az Isten pénze "hazaérkezik" az Operettszínházba, ahol a szerzőknek már több művét is játszották. "Amikor az előadásra beül a közönség, közösen gondolkozunk azon, hogy mit rontunk el nap mint nap, és hogyan tudnánk jobbá tenni a hétköznapjainkat - mondta.

Müller Péter Sziámi arról beszélt, hogy rengeteget tanult Müller Pétertől, könnyű vele a munka. "Együtt dolgozni, az nem dolgozás nekünk, az repülés" - fogalmazott. Felidézte azt a pillanatot, amikor először kérte fel egy darabra, a Mária evangéliuma című Tolcsvay-mű dalszövegeinek megírására. Mint mondta, Tolcsvay Lászlóval sorsszerű a találkozása: ha a zenét eleget hallgatja, akkor megszólal benne a szöveg. "Nekem nem kell azt kitalálnom, csak meg kell hallanom" - mondta. Kiemelte: az Isten pénze dalai fantasztikusak, ahogy a zene a drámát viszi előre, egészen kivételes, azért hat ennyire a darab. Hozzátette: jelenleg is Tolcsvay Lászlóval dolgozik egy új darabon.

A Budapesti Operettszínház igazi karácsonyi ajándéknak szánja az előadást, amelynek főbb szerepeit Földes Tamás/ Szomor György, Szabó P. Szilveszter/ Németh Attila, Szerényi László/ Pálfalvy Attila, Serbán Attila/ Peller Károly, Szabó Dávid/ Gömöri András Máté, Vágó Bernadett/ Simon Panna, Kerényi Miklós Máté/ Veréb Tamás, Lehoczky Zsuzsa/ Kolti Helga, Vágó Zsuzsi/ Kékkovács Mara, Nádasi Veronika/ Kalocsai Zsuzsa játssza.

A díszletet Szlávik István, a jelmezt Gyarmathy Ágnes tervezte, a koreográfus Balogh-Barta Viktória. Az előadás zenei vezetője Balassa Krisztián.

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr337993989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása