Edmund Kean – a 19. századi angol színészóriás – szinte mindent megkap az élettől, sikert és hírnevet, csupán a magánélet boldogságát nem, hiszen csak másodrendű állampolgár, akit leginkább arra használ a mindenkori arisztokrácia és hatalom, hogy szórakoztassa őket. Csakhogy Kean, a színész úgy tűnik, halálosan beleszeret az arisztokrata dán nagykövet feleségébe, Elénába, akit viszont már Kean ivócimborája, a walesi herceg is kiszemelt magának. Mindeközben Anna Damby, egy sajtkereskedő polgár fiatal lánya – ráadásul Lord Mewill jegyese – éppen a „színész Keant” üldözi csodálatával és szerelmével. Aztán kitör a botrány Kean saját terepén, a színházban.
Mint Farkas Ignác a játéka kapcsán fogalmazott, a szerep kihívást jelent, mert a külső és belső elvárásoknak egyszerre kell megfelelni. Az előadáson Kean arra keresi a választ, hogy ki is ő valójában. A történetet átszövi egy romantikus szerelmi háromszög, de érintik a regnáló hatalom és a színész közötti kapcsolatot is - magyarázta.
Hozzáfűzte: a darab nem akarja megfejteni, hogy válik színésszé egy ember, inkább azt mutatja be, hogy a több évtizeden át színpadon élő ember milyen meghasonlásokkal találkozik, milyen lelki problémák merülnek fel az életében. Edmund Kean élete a színpadon telt el, s a nagy Shakespeare szerepek - Richard, Othello, Macbeth, Hamlet - eljátszásában ki is merült.
Talán meglepő a színlapon szereplő nevek együttese, hiszen két teljesen különböző alkatú szerző jegyzi a komédiát. Alexandre Dumas eredeti műve Jean-Paul Sartre átdolgozásában új színekkel gazdagodott.
Farkas Ignác mellett a főbb szerepeket Baj László, Kovács Olga, Pap Lujza, Urházy Gábor László és Lőrincz Nikol játsszák.
A díszletet Szlávik István, a jelmezeket Cselényi Nóra tervezte. Az előadás dramaturgjai Madák Zsuzsanna és Sztarenki Pál, aki egyben a rendező is.