Ezekkel a koreográfiákkal a három fiatal olyan, az intézményben végzett alkotók nyomdokába lép, mint Hód Adrienn, Bakó Tamás, Arany Virág, Dányi Viktória, Hadi Júlia, Molnár Csaba, Vadas Tamara, Vass Imre, Cuhorka Emese, Fülöp László vagy Drávucz Petra.
Max
A Max című darabban új oldaláról mutatkozik be Csuzi Márton. A filozofikus gondolatok, a rituális tematika, a szenvedélyes mozdulatok és az absztrakt struktúra ellentétesnek látszó irányai feszes és izgalmas egységet alkotnak a táncosok előadásában – olvasható az előadás ajánlójában.
Csuzi Márton a Budapest Tánciskola elvégzése óta a Duda Éva Társulatban táncol és alkot. Velük mutatta be első egész estés darabját is, a Simeont A Budapesti Tánciskolában tanárként parkour órákat tart.
Popont
Vavra Júlia még diákként hozza létre a Popont című koreográfiáját. Ez a darab nem első és nem is utolsó ötvözete a tánc megszokott világától eltérő mozgásanyag, a különböző táncdramaturgiák alkalmazására irányuló kísérleti munka eredményeinek. Az egymást jól ismerő és értő táncosok bensőséges világot alkotnak az előadásban – olvasható a Trafó közleményében.
Csángóbugi
A Csángóbugi, a Haidau és a Gyönyerő után a harmadik darab, amelyben a Budapest Tánciskolások a néptánc és a kortárstánc világát foglalják organikus egységbe, és indulnak el önálló felfedezőutakra a Farkas Zoltán Batyu révén tanult anyag alapjain. Egyidejűleg, egyforma mélységben élik meg a kelet-európai néptáncok múltját és jelenét valamint a kortárstánc jelenét és jövőjét - áll a közleményben.
Petrovics Sándor az Ördöglakat című férfitáncával 2012-ben Lábán-díj jelölést kapott, táncosként több kortárs tánc formáció munkáiban szerepel, miközben tanít a Budapest Tánciskolában.
Kapcsolódó