A 7 óra 7 így írt a darabról: A történet kint és bent egyszerre játszódik, rengeteg a színházi utalás, miközben egyszerre épül egy pszichedelikus trip és a jelenünkre eltökélt konkrétsággal reflektáló előadás. Mert ahhoz kétség sem fér, hogy amit éppen leépülni látunk, az az öt éve bezárt, privatizált és azóta is üresen álló OPNI (Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet), továbbmenve pedig a közszolgáltatásokat racionalizálás címén leépítő és kiárusító magyar állam a maga mutyijaival, átláthatatlanságával, személyes és társadalmi szintű történeteivel és következményeivel. (Nyulassy Attila) A teljes írás itt olvasható.
A holland turnék után két orosz vendégjáték következett a szentpétervári Baltic House fesztiválján és a moszkvai NET Fesztiválon. Az előbbin a kritikusok díját is elnyerte a társulat. Ezt követően Franciaországban folytatódott a duplázás: az evreuxi Automne en Normadie és a lille-i NEXT Fesztiválokon, hogy végül a svájci Schauspielhaus Zürich-ben zárják a turnésorozatot.
A hosszú külföldi távollét után az évet Budapesten, a Trafó Kortárs Művészetek Házában búcsúztatták teltházas Szégyen előadásokkal. A 2015-ös folyatásban a Demencia a hamburgi Thalia Színházban, majd ismét Budapesten, a Trafó műsorán látható.
Kapcsolódó