7óra7

7 plusz 7 (2015. március 2-március 8.)

7 plusz 7 (2015. március 2-március 8.)

2015. 03. 09. | 7óra7

Hétfő (március 2.): Parasztopera

A színpadi tér kitágítása ugyanakkor, ahogy haladunk előre az előadásban, az idősíkokat egymásba is játszatja, és egy idő után azt vesszük észre, hogy minden egyszerre történik, a múlt és a most egyszerre van jelen, minden egyes pillanatban. (Turbuly Lilla)

A kritika itt olvasható.

Parasztopera

Túl a Maszat-hegyenKedd (március 3.): Túl a Maszat-hegyen

Hogy mi lehet a gyerekelőadások feladata, arra egy találó kérdés pontosan rá tud mutatni: kinek vannak kisgyerekkorából színházi emlékképei? Így a cél egyszerű: létrehozni egy olyan alkotást, amit a gyerekek magukkal tudnak vinni – hiszen számukra, ahogyan azt egy jó előadás is mutatja, fontos az interakció – miközben izgalmas fordulatok, emlékezetes képek születnek, szellemes és fantáziadús szöveggel. Ez a Túl a Maszat-hegyen receptje is. (Nyulassy Attila)

A teljes írás itt olvasható.

Szerda (Március 4.): Cigányok

A Máté Gábor rendezte előadás nem ítél, hanem – a színházi kifejezés legszélesebb eszköztárával, egyszerre hatva szívre és észre, humorral és tragédiával – kérdez és állít. A párbeszédhez ezekről az állításokról kellene vitatkozni. A kérdésekre pedig egy egész társadalom várja a válaszokat. (Ugrai István)

A teljes írás itt olvasható.

Cigányok - Keresztes Tamás, Kovács Ádám, Rajkai Zoltán, Takátsy Péter, Kovács Lehel

Csütörtök (március 5.): Fodrásznő

Viktor Rizsakov elegánsan eltartja, tudatosan színházi közegbe helyezi a sztorit, kinyitva az utat a színészek előtt, hogy kívülről-belülről átjárva az összes helyzetet, karaktert és viszonyt, szinte végtelen szabadsággal és valódi virtuozitással ábrázolják a jeleneteket. A szabadságot azonban szigorú rend eredményezi: koncentráltság és pontosság, az írói és rendezői fekete humor abszolút értelemben vett értése és közvetítésének szándéka van a produkció mögött. (Ugrai István)

A kritika itt található.

Fodrásznő

Péntek (március 6.): E föld befogad avagy számodra hely

Mohácsi most is, mint a Dohány utcai seriffben, elvesz tőlünk minden fényt, totális a sötétség. A gyász és a tagadás sötétje. Fel tudjuk-e gyújtani ezután a közös, nemzeti emlékezet fényét, hogy valamennyivel világosabb legyen? (Csatádi Gábor)

A teljes írás itt olvasható.

E föld befogad, avagy számodra hely

Szombat (március 7.): Négyeshatos

Hát miért ne lehetne a magyarok közös nevezője (mint legkisebb osztó vagy legnagyobb többszörös) a négyeshatos? Faragó Zsuzsa és Forgács Péter, az előadás szerzői még éppen látják, ahogyan A tanú végén Pelikán elvtárs és Virág elvtárs felhúzódik a Margit hídon átzötyögő négyeshatoson, az ajtóhoz préselődve, és néznek egymásra. Ezt a szimbólumot, a nemzet olvasztótégelyét jeleníti meg a Stúdió K körkörös villamoskocsija. (Ugrai István)

Az írás itt olvasható.

Négyeshatos - Nagypál Gábor, Kuna Károly

Vasárnap (Március 8.): karamazov

A színészek érezhetően személyes ügyként élik meg az előadást, hozzátéve a magukét a dalokon kívül a szöveghez is. Ez a kisbetűs karamazov elsősorban az ő generációjuk apadilemmájáról, leválásáról, útkereséséről szól. És hogy az előadás hogy viszonyul ehhez az apához? Indulattal. (Turbuly Lilla)

Az írás itt található.

karamazov - Adorjáni Bálint, Orosz Ákos, Jankovics Péter, Lazók Mátyás

A bejegyzés trackback címe:

https://7ora7.hu/api/trackback/id/tr567993239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása