A TIKK-ről:
A TIKK egy gimnáziumi tantestület „stratégiai hosszú hétvégéjét” követi végig az eldugott kulcsos-házba való megérkezéstől a tankerületi igazgató betoppanásáig. Erre az alkalomra csak félig-meddig önszántukból, nagyobb részt központi utasításra került sor, az intézményfenntartó TIKK ugyanis elvárja a gimnáziumtól, hogy a köznevelés átszervezéséhez igazodva alakítsa ki profilját, szakmai hitvallását.
Az előadás alkotói között található igazgatásszervező, makrogazdasági elemző, drámapedagógus, képanimátor, idegenvezető, középiskolai tanár, pszichológia szakos hallgató, pénzügyi és személyzeti ügyintéző önkormányzatnál, NAV- ügyintéző, bírósági fogalmazó, csecsemő- és kisgyermekgondozó.
„A TIKK jól mutatja meg, hogyan reagálnak különböző tanárok az új rendszer megfoghatatlan, furcsa elvárásaira, miközben meglebbenti annak a lehetőségét, hogy egyes kollégák az előző rendszerben sem tettek meg mindent a nebulók szellemi fejlődéséért. A néhány székkel előadott, néhány elidegenítő dallal kísért előadás jó alap, hogy beszéljünk az oktatásügyről pártpolitikától mentesen, de a lényegi kérdéseket nem kikerülve”- írtuk az előadásról. (A teljes írás itt olvasható.)
A Vitaszínházról:
A színház, a moderált vita és a drámapedagógiai módszerek találkozásából létrejött műfaj alkalmat teremt a résztvevők közötti párbeszédre, biztosítja a feltételeket a téma minél alaposabb körüljárásához, a vitatható aspektusok minél mélyebb megértéséhez.
A magyar oktatás és nevelés helyzetére mint aktuális kérdésre tekintünk rá, ám nem a politikai, hanem a társadalmi vonatkozásokat emeljük ki. A jelenetek nem önmagukban állítanak, nem önmagukban igazak vagy hamisak, csupán a hozzájuk tartozó kérdésekre adott válaszokkal együtt válhatnak érvényessé.
TIKK - Inárcsi színjátszók premierje a Mu Színházban
Kihirdették a II. TITÁNium Tehetségkutató Platform győzteseit