Színművészek, rendezők, színész-rendezők és egy fotográfus: hét, 30 évesnél nem idősebb művész vehette át a Junior Prima Díjat.
Ebben az évben Dömölky Dániel fotográfus, Hoffer Károly bábszínész, bábrendező és bábtervező, Király Dániel színész, Kovács D. Dániel rendező, Nagy Dániel Viktor színész, Pálos Hanna színész és Trokán Nóra színész nyerték el a díjakat és az ezzel járó kétmillió forintot.
Bálint András színművész, Balogh Gabriella, a Prima Primissima Alapítvány kuratóriumának tagja, Eszenyi Enikő színész-rendező, Káel Csaba rendező, producer, Molnár Piroska színművész és Orlai Tibor producer zsűritagok döntése alapján idén hetedik alkalommal adták át színház- és filmművészet kategóriában a rangos elismeréseket.
Dömölky Dániel 2009 óta a budapesti Katona József Színház és a Duda Éva Társulat, 2011 óta a Radnóti Színház, 2013 óta a Vígszínház hivatalos fotósa. Emellett reklámfotókat és épületfotókat is készít szabadúszóként. Mottóját Moholy-Nagy Lászlótól vette: „A fényképészet megváltása a kísérletezésben rejlik”.
Dömölky Dániel fotója A heilbronni Katicáról
Hoffer Károly elmondása szerint a báb műfajában találta meg azt az alkotómunkát, amelyben a képzőművészetre, a zenére, az irodalomra és a játékra való érdeklődéseit integrálni tudta. 2011 óta dolgozik a Budapest Bábszínházban. A Semmi című rendezése több szakmai elismerést is elnyert, többek között 2013-ban megkapta a Színházi Kritikusok Céhétől a legjobb gyerekelőadásnak járó díjat. Mottóját korábbi tanárától, jelenlegi munkatársától, Blasek Gyöngyitől vitte magával: „Amikor leszedtél minden érzelmet az arcodról, és azokat áthelyezted a kezedbe és a kezedben lévő bábba, akkor fogod megérteni, hogy mire képes ez a műfaj”.
Hoffer Károly átveszi a díjat Molnár Piroskától (fotó: MTI / Máthé Zoltán)
Király Dániel számára bevallása szerint esszenciális igény a színészi munka, amelyet az egyetem elvégzése után a Szputnyik Hajózási Társasághoz szerződve kezdett el - illetve a korábbi diákszínjátszó és veszprémi, egyetemi színpadi szerepléseit is figyelembe véve folytatott. Idén szerződött a Vígszínházhoz, ahol azonnal jelentős feladatot kapott: Nádas Péter Találkozás című darabjának Fiatalemberét formálja meg. Mottója szerint, amelyet a Battlestar Galactica című sci-fi sorozatból idéz: „It all happened before, and it will happen again”.
Király Dániel a Találkozásban (fotó: Toldy Miklós)
Kovács D. Dániel számára a színház egy olyan közösség, ahol jól érzi magát. Hitvallását mottója is jelzi: „Mindig Padawan, soha nem Jedi”. Elmondása szerint az út a fontos és nem a megérkezés: „Nem hiszem, hogy van hová megérkezni”. Még egyetemi évei alatt dolgozott a Szputnyik Hajózási Társaságnál és rendezett a budapesti Katona József Színházban is. Jelenleg a Vígszínház társulati tagja, ahol Schiller Haramiák című darabján dolgozik. A Szputnyikkal készült A heilbronni Katica című rendezése idén elnyerte a legjobb független színházi előadás díját a Színházi Kritikusok Céhétől.
Kovács D. Dániel
Nagy Dániel Viktor szabadúszóként több kőszínházi és független színházi produkcióban letette a névjegyét, dolgozott többek között a Centrál Színházban, a József Attila Színházban, az Átriumban, a Belvárosi Színházban, a Sanyi és Arankában és a Budaörsi Latinovits Színházban is. Színművészete legfontosabb mozgatórugójának az önkifejezést tartja. Mottója Weöres Sándorral: „A hullámokat az számlálja, aki a sötétben hallgatja a hullámverést, és nem az, aki látja a tengert”.
Nagy Dániel Viktor Az egérfogóban (fotó: Borovi Dániel - Budaörsi Latinovits Színház)
Pálos Hanna Kaposváron kezdett, végül egy tízhónapos berlini kávéfőzői állás után Budapesten járta végig a színészképzés éveit. Elmondása szerint a függetlenség fontos számára, amelyet Liv Ullmanntól származó mottója is megerősít: „Az érettség abban is áll, hogy létezni engedjük a másikat”. És talán ennek a függetlenségnek a nehézségeit jelentheti visszatérő álma, amelyet a róla készült kisfilmben mesél el: valakit éjszakáról éjszakára megver. Az iskola elvégzése óta, három éve a budapesti Katona József Színház tagja.
Pálos Hanna (portrérészlet) - fotó: Nánási Pál - Katona József Színház
Trokán Nóra jelenleg szabadúszóként játszik a Nemzeti Színház, az Örkény Színház és a kecskeméti Katona József Színház előadásaiban, illetve független produkciókban is részt vesz. Elmondása szerint szerencsésnek érzi magát, hogy az a munkája, amit szeret csinálni, és sokat tanul önmagáról a szerepformálások és a többi alkotóval való közös munka során. Mottója szintén Weöres Sándortól származik: „A lámpa nem látja önmaga fényét, a méz nem érzi önmaga édességét”.
Trokán Anna az Egy hosszú nap elutazik az éjszakába című előadásban (részlet) - fotó: Walter Péter