Az első randin annyi minden bizonytalan, legalább a programmal kapcsolatban szeretnénk biztosra menni. Ebben próbálunk segíteni a budapesti első alkalmasoknak.
Ajánlásaink a könnyen befogadható előadások felől haladnak a komolyabb színházi nyitottságot és tapasztalatot igénylő ínyencfalatok felé.
Boeing, Boeing! (Thália Színház)
Nem csak alaptörténete (egy párizsi építész egyszerre három légiutas-kísérővel él együtt, úgy, hogy a potenciális menyasszonyok nem tudnak egymásról) predesztinálja az előadást mindenki számára egy könnyed randidarabbá, de jól felépített története és működő poénjai is. Réthly Attila fiatalos rendezésében az előadás mindvégig pörgős és fordulatos marad. Pindroch Csabára nagyon illik a nőcsábász építész karaktere, Gubás Gabi, Tóth Eszter és Schell Judit képesek árnyalni egydimenziósra írt figurájukat, Molnár Piroska és Vida Péter pedig remekelnek mellékszerepeikben. Ha semmi mást nem akarunk, mint egy kellemes színházi estét eltölteni leendő párunkkal, a Boeing, Boeing! gyakorlatilag mindenki számára ideális választás lehet.
Boeing, Boeing! (fotó: Kállai-Tóth Anett)
Nézőművészeti Főiskola (Nézőművészeti Kft., helyszín: Centrál Színház)
Vannak előadások, amelyeknek egy-egy poénján még másnap vagy egy hét múlva is mosolygunk. Amikor a Nézőművészeti Főiskola egyik villanása eszembe jut, 8 év távlatából is nevetnem kell. Most is. De tényleg. Egy-egy szórakoztató előadást nézve nagyon ritkán olyan pillanatok is akadnak, amikor eljutunk oda, hogy nem hisszük el, hogy a dolgot még mindig lehet fokozni, hogy az elkövetői még mindig képesek csavarni rajta egyet. Miközben még az előzőt sem hevertük ki. Szintén nem gyakori élmény, hogy valami azzal együtt legyen szórakoztató, hogy ne lenne fajsúlytalan. A Nézőművészeti Főiskola egy ilyen, minimum hármas együttállás. Együtt nevetni jó kezdet, és ezen az előadáson lehet.
Nézőművészeti Főiskola - Mucsi Zoltán, Katona Zoltán, Scherer Péter (fotó: Szép György)
A csemegepultos naplója (Orlai Produkció)
A szórakoztatás magasiskoláját A csemegepultos naplója is jeles diplomával végezte el. Egy íróember a zubogó életben való megmerítkezés helyéül egy csemegepultos állást, formájaként a csajozás szabadságát választja. Miközben különféle tárgyakkal egymaga jeleníti meg ennek az életnek különböző szerethető vagy éppen felejthető alakjait, Ötvös András olyan mértékű fizikai és szellemi intenzitással van jelen, amiből még ülve is haza lehet vinni egy hétre valót. Az előadás esélyt ad az elgondolkodásra, de nem kényszerít választ találni az élet értelmére. Ahogy arról sem próbál meggyőzni, hogy egyedül vagy párban jobb az élet. Ezt már a randizóknak maguknak kell eldönteniük.
A csemegepultos naplója - Ötvös András (fotó: Takács Attila)
A két Korea újraegyesítése (Katona József Színház)
A két Korea újraegyesítése nem azért ideális randidarab, mert tablóként bemutatja, hogy egy kapcsolat milyen elképesztően sok módon válhat működésképtelenné – hanem mert mindezt igényesen humoros, olykor szarkasztikus, olykor mellbevágó, olykor fanyar, olykor pedig groteszk módon teszi. Bár nincs egyetlen konkrét cselekménye, a számos rövid történetrészlet alapossága nem csak a látott néhány percet vázolja fel, hanem a bemutatott karakterek múltját és jövőjét is sejteti. A Katona társulata remekel, a cím pedig ne tévesszen meg senkit, hiszen, ahogy azt a színlap is feltünteti, az előadás politikát és történelmet nyomokban sem tartalmaz.
A két Korea újraegyesítése - Keresztes Tamás, Borbély Alexandra (fotó: Mészáros Csaba)
Tíz emelet boldogság (Budapest Bábszínház – Mesebolt Bábszínház)
A randizást sosem késő újrakezdeni, akkor sem, ha már egy vagy több kisgyerek is tartozik vágyunk – még – titokzatos tárgyához. A Tíz emelet boldogsággal két legyet üthetünk egy csapásra: a célszemély jó eséllyel könnyekig meghatódik, hogy szeme fényére is gondoltunk, és a gyermektől is begyűjthetünk egy jó pontot. Az már csak hab a tortán, hogy felnőttként is rajongani fogunk az előadásért, vagyis gyerek nélkül is remek választás.
Gimesi Dóra meséje két szerelmes toronyházról és magányos lakóikról szól, akik egy jószívű csillagász segítségével találnak egymásra. Hannus Zoltán csillagászként és a báboknak életet adó bábszínészként is egy szeretni való óriásmackó. Nem hallgathatjuk el azonban azt a reális veszélyt sem, hogy a díszlet láttán a gyermek az előadás után hisztis fejhangon otthoni babaházat vagy távcsövet követelhet. Na de valamit valamiért.
(Ajánlott korosztály: 4-től 10-ig, 18-tól 120-ig)
Tíz emelet boldogság - Hannus Zoltán (fotó: Éder Vera)
Szociopoly (A Mentőcsónak Egység interaktív színházi társasjátéka)
A tuti választás. Csapatokban kell játszani, így a néma sötétben üldögélés helyett máris van mód egy kis veszélytelen interakcióra. Utána pedig adja magát, hogy akár az újdonsült közös élményekről, akár komolyabb társadalmi témákról is elbeszélgessetek egy korsó sör vagy egy pohár vörös bor mellett. Arról nem is beszélve, hogy a Szociopoly igazi különlegesség: már a darabválasztásról látszik, hogy jó az ízlésed és otthonosan mozogsz a kortárs színházi világban.
Szociopoly - Jaskó Bálint (fotó: Dömölky Dániel)
W.S. Othello (Stúdió K Színház)
A féltékenység tragédiája mint randidarab? Mindezt Zsótér Sándor rendezésében a Stúdió K Színházban? Miért is ne! Persze csak ínyenceknek, de nekik tökéletes választás. Hogy egy nagy intrikus a legbimbózóbb kapcsolatot is kikezdje? Na nem, ez velünk nem fordulhat elő! Ez legyen a mások baja, mi csak röhögünk rajta. És tényleg röhögünk. Merthogy Zsótér Othellója vígjáték a javából, a szó szoros értelmében fekete komédia. Velence és Ciprus helyett egy hétköznapi konyhában járunk, sajtreszelőkkel folynak a párbajok, Jago négercsókot eszik, a részeg katonák az István, a királyt éneklik, és az utca embere is részese lesz az előadásnak. És ha mindez nem lenne elég, Rába Roland pimasz Jagójánál kevés viccesebb főgonosz termett eddig magyar színpadon.
W.S. Othello - Kaszás Gergő, Földeáki Nóra (fotó: Toldy Miklós)