Premierajánlónkban nem csak mi beszélünk a bemutatókról, de az alkotókat is megszólaltatjuk.
A nagy Romulus / Budaörsi Latinovits Színház / április 27., 19 óra
Úgy tűnik, a pusztulás előtt álló Róma utolsó császárának társadalmi szatírája beleillik a korszellembe: a Stúdió K Színház és a Miskolci Nemzeti Színház után Budaörsön is bemutatják Dürrenmatt darabját. A budaörsiek a HOPPart Társulattal közösen állítják színpadra, Polgár Csaba rendezésében.
A nagy Romulus - Polgár Csaba és Lukáts Andor a próbán (fotó: Budaörsi Latinovits Színház - Borovi Dániel)
Polgár Csaba mesélt az előadás kapcsán: "Nagyon izgalmas Romulus figurája. Hogy egy ember húsz éven át a saját mániáját építgeti, és titokban egy világromboló vagy világjobbító tervet forral. És hogy hogyan jut el addig, hogy tönkretesz egy birodalmat."
"A nagy Romulus szól arról is, hogy emberek hogyan viselkednek olyan helyzetekben, amikor a politika a magánélet fölé nő. Vagy amikor ideológiák mentén kezdenek el gondolkodni... De napi politikával nem foglalkozik az előadás."
A nagy Romulus május 2-án, 13-án és 18-án is látható a Budaörsi Latinovits Színházban. Minden alkalommal este 7 órai kezdettel.
Chicago / Bartók Kamaraszínház , Dunaújváros / április 27., 19 óra
A közvélemény manipulálásáról szóló musicalt Lendvai Zoltán állítja színpadra Dunaújvárosban, többek között Gulyás Hermann Sándor, Király Attila, Lapis Erika és Fazakas Júlia szereplésével. A rendezőt kérdeztük az előadás kapcsán.
Chicago (fotó: Őri György)
„A Chicago nem csupán a szerzőhármas azonossága, de a történetkezelés, az irónia, az erős társadalmi kórkép, a zenei világ és stílus miatt is rokon a Kabaréval. Úgy gondolom, nem véletlen, hogy a Bartók Kamaraszínház mindkét musicalt műsorra tűzte. A zenés színházhoz vonzódó rendezőként, nagy kihívás számomra egy vidéki kéttagozatos színház lehetőségeit jól kihasználva, megmutatni a musical mindhárom rétegét.”
Az előadás április 29-én, május 2-án, 7-én és 9-én is látható a dunaújvárosi Bartók Kamaraszínházban. Minden alkalommal este 7 órai kezdettel.
Keep in Touching / Sín Kulturális Központ / helyszín: Mu Színház / április 29., 19 óra
Dányi Viktória és Nelson Reguera Perez a kézfogásból indul ki, és az emberi viszonyokat kutatja a közösen létrehozott és közösen előadott kortárs tánc darabban. Dányi Viktória mondta el gondolatait az előadás kapcsán.
Keep in Touching próbafotó (fotó: Hevér Zsófia)
„Egy kísérleti, több lépcsőből álló projekten dolgoztam, aminek az egyik állomásához kértem fel Nelson Reguera Perezt, hogy dolgozzunk együtt, aminek az első változatát a 2015-ös Sziget Fesztiválon mutattuk be.
Nelsonnal lassan több mint tíz éve ismerjük egymást. Ő Párizsban él, de itthon a Frenák Pál Társulatból ismerhetik a nézők.
Alapvetően egészen más körökben, munkákban dolgozunk mindketten. Részben ezért is izgatott a vele való munka, mert a különbözőségeink mellett mindig pozitívan, nyitottan álltunk egymáshoz.
Nem volt semmiféle kötődésem eddig a társastáncokhoz, de egy darab kapcsán nagyon megfogott a páros tánc jelensége. Egy ideje kerestem a helyét ennek a víziónak, hogy mélyebben foglalkozhassak vele, és végül ebben a munkában találtam meg a helyét” – tudtuk meg tőle azt, hogyan jött a Perezzel közös munka ötlete.
Az előadással kapcsolatban is kérdeztük: „A kezdeti kiinduló pontunk egyetlen szabály, a kézfogás volt, amit a darab elejétől a végéig tartani szerettünk volna.
Közben egyre több irány, téma kezdett kialakulni, és ezeknek a síkoknak az egymásra rétegződése, csúsztatása egy nagyon komplex mozgásrendszert eredményezett.
A darabban mindent: a mozgást, a teret, a struktúrát absztrakt módon kezeltük, mert így tudott csak egyensúlyba kerülni azokkal az erős képi olvasatokkal, amiket a mi kettősünk és a viszonyunk behív.”
Az előadás a bemutató másnapján, április 30-án, este 7 órától is látható a Mu Színházban.