A koreográfia központi témája a történet híres szerelmi háromszöge.
Boris Eifmant a XXI. század egyik legnevesebb balett koreográfusaként tartják számon. Az ő neve fémjelzi a Szentpétervári Eifman Balett társulatot, akik New York, London, Párizs, Róma után, június 5-én és 6-án, este 7 órai kezdettel a Magyar Állami Operaházban mutatják be az Anna Kareninát, Csajkovszkij klasszikus zenéjére.
Eifman szerint az ő balettjei nem csak a korábbi időszakról, hanem a jelenről is szólnak, hiszen nem lehet közömbösnek tekinteni az előadás időtlen érzései és a jelen egyértelmű párhuzamai között lévő kapcsolatot. „Az érzelmek és a tiszta mozgás látványos cunamija” – írta róla a Chicago Sun-Times. A koreográfus, mint minden eddigi művében, ebben is a tánc nyelvén folytat beszélgetést a közönséggel.
Anna Karenina
Eifman balettjében egy nő újjászületésének a portréját vázolja fel. Szerelem, szenvedély, alapösztön, melyek elvezették a hősnőt a megszokott, erkölcsös életből történő kitöréshez, az anyai szeretet kiöléséhez, ezáltal belső világának totális lerombolásához.
Eifman vallja, hogy az a jó előadás, ami olyan érzelmi reakciót vált ki a nézőből, mely által közelebb kerül a katarzishoz. Ez alól véleménye szerint az Anna Karenina sem kivétel. Csajkovszkij zenéjét a Kodály Filharmonikusok Debrecen interpretálásában hallhatjuk.
Forrás: Magyar Állami Operaház