Benjamin gyakorlatilag végzett az egyetemen, azonban a szó valódi értelmében nincs neki senkije, nem csoda, hogy elege lett a világból, a szüleiből, az ürességből, s egy érzés motoszkál benne: hogy valami nem stimmel. Félénk, szorong, nem élt semmit, nem csinált semmit, még nővel sem volt, csak a betűket falta. Amint elkezd ezen görcsölni, váratlanul megtalálja őt szülei barátjának a neje, Mrs. Robinson, egy kiüresedett házasságban élő, magas libidóval riszáló alkoholista nő, aki ellentmondást nem tűrve, női praktikát nem sajnálva kezdi el csavargatni a fiú fejét. A srác persze behódol, hiába a menekülési vágy. Aztán megtetszik neki az ösztön, az élete már csak az esti hotelszobás találkozók körül forog. A fordulat ott következik be, amikor szülei unszolására, és a nő tiltása ellenére találkozik Mrs. Robinson lányával, Elaine-nel. Természetesen szerelem, ha nem is első, de második látásra biztos, aztán jönnek a csavarok: a lány már elígérte magát valakinek, az apja tiltakozik, a feleség félrelépése természetesen kiderül, katasztrófa, majd happy end. Illetve nem biztos, lehet, hogy nem kellett volna Benjaminnek kitartónak lennie.
Szerednyey Béla, Szente Vajk, Hűvösvölgyi Ildikó
Mindenesetre ezt a kérdést Herendi Gábor nem teszi fel, ahogyan sok mást sem tesz fel. Inkább azon van, hogy egy leegyszerűsített nézőpontból elmesélje a történetet, néhol szórakoztatóvá téve azt, néhol pedig közhelyeket – egy cseppet sem bántón – megszólaltatva. A történet így rendkívül általános és személytelen marad, a drukk, a helyzetkomikum, a kicsit izgató pillanatok, a rajongás kiváltása a fontos, valamint a történet forgatókönyvhű színpadra állítása (olyannyira hű, hogy egy-egy gesztust, ötletet, megoldást az alkotók egy az egyben átemeltek a filmből). Nem újraértelmezésről, nem a sztori színpadi nyelvű elmeséléséről, hanem egy film színpadra transzporálásáról van szó, és ennek fejében egyszerűsödtek a karakterek is.
Kovács Lehel, Holecskó Orsolya
A főszereplők a színpadon jellemzően egydimenziós alakok. Szente Vajk Benjaminje egy szorongó, frusztrált, a helyzeteket megoldani nem képes fiatal, azonban ez nem lelki alkatából, hanem szerencsétlenségéből fakad. Fodor Annamária – szöveghűen – egy naiv, egyszerű, a mélyebb dolgokat egyáltalán nem felismerő, ám jól működő ösztönű, őszinte Elaine-t formál. Egyedül Nagy-Kálózy Eszter képes megjeleníteni Mrs. Robinson mélységeit, azokat a csalódásokat, amik aztán ál-kegyetlenségéhez, önzőségéhez vezettek. Az élvezethajhász nőben rengeteg komplexus, kompenzáció és életuntság rejlik, a színésznő pedig mindvégig alaposan dolgozva mutatja meg ezeket a rétegeket. Pusztaszeri Kornél az akaratos, elvárásokkal teli, elvszerű Mr. Robinson szerepében a szürkeséget emeli ki jól, Szerednyey Béla pedig könnyednek, lazának, a felületességet nem megvetőnek ábrázolja Ben apját, sok humorral. Hűvösvölgyi Ildikó a kevés lehetőség ellenére egy mondattal képes felserkenteni az egész nézőtér vérkeringését, Mrs. Braddock túlságos aggodalmától távolságot tartva.
Nagy-Kálózy Eszter, Szente Vajk
Horváth Viktória és Nánássy Zsolt egy könnyen kezelhető, projektorral az éppen aktuális helyszíneket ábrázolni képes látványt hozott létre, a minimálrealizmust szem előtt tartva. És bár a tér rendkívül egyszerű, a térváltást érzékeltetendő fölöslegesen sokszor húzzák le és fel a világítást. Sokszor nem történik effektíve változás, csak térváltás, amit azonban a szereplők viselkedéséből, a szövegből könnyedén meg lehet érteni. Ez a túlzott egyszerűsítés azonban nem igaz a történet ritmikai felépítettségére. A jelenetek – különösebb szervező elv, kifejezendő gondolat híján – néha elnyújtottá, hosszadalmassá válnak, ami különösen a második felvonásra igaz. Már teljesen egyértelmű, hogy mi lesz a befejezés, és mivel ebben az előadásban a sztori a hangsúlyos, így már nincsenek izgalmak.
Az, hogy Benjamin vajon jól döntött-e, hogy kitartott Elaine mellett, és megszerezte a lányt, és hogy ezzel valóban érvényesítette-e akaratát és szándékait, nem pedig behódolt bizonyos szokásoknak, az egy remek kérdés, de nem ezé a Benjaminé. Fogyasztható kis drukk- és érzelemcsomag várja a fiatal fiú és a középkorú asszony közötti intim kapcsolat történetének közönségét: lehet zongorázni az élményeket.